De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Melanie 03-11-2023

Prachtige kleine box met perfect geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Een heel mooie box, lekker handzaam (klein) en perfect in gebruik. De Bluetooth functie werkt feilloos en zorgt ervoor dat je in de auto ook handsfree kan bellen waarbij je goed verstaanbaar bent.

De muziek uit de box is helder en prettig om naar te luisteren. Ik heb de grijze box maar de overige kleurtjes zijn ook erg leuk!

• Geluid
  • Bluetooth verbinding

Minpunten

• Hij zou iets harder mogen kunnen

laikozz 02-11-2023

Badkamerproove!

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Sinds ik het boxje heb mogen ontvangen, is het dagelijks in gebruik. Tijdens het douchen, tijdens het schoonmaken, en bij het opruimen. De geluidskwaliteit heeft me positief verrast. Voor een klein apparaatje komt er goed geluid uit. Ook gaat hij enorm lang mee. Het koppelen was geen probleem. Toen mijn man hem ook had gekoppeld, moest ik wel even uitzoeken hoe ik de verbinding weer over nam. Geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, maar het was wel 'ineens' gelukt. Mooi klein apparaatje op de badkamer!

Pluspunten

• formaat
  • batterijduur

Minpunten

• koppelen

Oranjetipje 31-10-2023

Meer dan prima boxje

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Ongelooflijk wat een mooie klanken uit dat klein doosje komt. Verbinden met Bluetooth is heel makkelijk en daarna is het gewoon lekker gebruiken.
Ik heb de box in het begin helemaal opgeladen. Nu na dagen gebruik (niet continue uiteraard maar een aantal uren per dag) is het nog steeds niet leeg.
Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Klein
  • Gebruiksgemak
  • Sterke batterij

Marijekoe 30-10-2023

Klein en handzaam.

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Mooo klein apparaatje. Erg handzaam. Geluid lrima. Verwacht geen geweldige tonen. Makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Klein
  • Handzaam

Minpunten

• Geluid

s************@t********* 28-10-2023

Leuke speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Kleine compacte speaker die mooi geluid produceert. Erg leuk om snel mee op weg te nemen of zelfs in een (kleine) kamer te gebruiken. Speaker is goed vorm gegeven, voelt prettig aan en is héél vlot overal mee te nemen.

Pluspunten

• Compact
  • Transporteerbaar
  • Mooi geluid

Minpunten

• Speelt niet extra luid

o****************@y******** 27-10-2023
Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Mooi design en prima ontwerp wat je makkelijk overal neer kan zetten zonder dat het opvalt is en misstaat. Koppelen aan de telefoon bleek kinderlijk eenvoudig. Hij was al grotendeels opgeladen, dus uiteraard meteen uitgetest. Als je het kleine boxje ziet verwacht je niet dat er zo'n mooi en warm geluid uit komt. Verschillende muziek genres zijn al de revue gepasseerd en ze klinken allemaal even prima.

Enige nadeel vind ik het super korte oplaadkabeltje (er is -zoals bij de meeste producten tegenwoordig - geen adapter mee geleverd), het werkt maar het had prettiger geweest als hij net iets langer was geweest. Hij is overigens zo opgeladen en gaat uren mee voordat hij weer in de oplader moet. Als je hem langere tijd niet gebruikt gaat hij zelf op standby. Jammer dat je hem niet remote ook weer aan kan zetten. Wel fijn dat je kan zien in de bluetooth verbinding wat het percentage van de batterij is. Ik ben er prima tevreden mee en raadt dit product zeker aan!

Sam2007 26-10-2023

Klein maar krachtig

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Ik heb de Sony box nu een aantal dagen in gebruik. Dat is sowieso echt heel eenvoudig. De box koppelt super snel via Bluetooth met je telefoon. Het boxje is heel compact, maar er komt een prima geluid uit. De box is ook te gebruiken tijdens het bellen. Ook dan is het geluid van goede kwaliteit en voor zowel de spreker als de luisteraar prima te doen. Ik ben erg blij met deze aankoop en vind het echt een aanrader.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Heel compact
  • Batterij gaat lang mee

Patsuchi 25-10-2023

Goed geluid voor een prima prijs

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Ik was erg verrast over de geluidskwaliteit uit de SRS-XB100. Ik ben tevreden over verschillende soorten muziek die hieruit komt, behalve als je een goede bass in het nummer hebt. De bas valt helaas heel erg vlak weg. Als je de speaker ophangt, in plaats van neerzet, dan is het iets beter, maar er zit niet een heel groot verschil in. Watervastheid is niet volledig getest, maar tijdens het douchen kan hij de luchtvochtigheid goed aan. Buiten is het geluid iets minder, want de speaker richt maar 1 kant op. Maar het geluid is zeker niet slecht! Ook de batterij gaat erg lang mee., nog onduidelijk hoe lang deze precies mee gaat. De connectie is heel makkelijk. Er is ook een app beschikbaar in de play store, echter geeft deze niet heel veel toevoeging. Er is ook geen optie voor een equalizer helaas. Hij voelt lekker in de hand en het bandje zorgt voor extra veiligheid om de pols, maar ook een mogelijkheid om de speaker op te hangen! Speel je veel bass heavy muziek, dan zou ik op zoek gaan naar iets anders. Maar voor bijna alle andere genres, is hij zeker aan te raden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed algemeen geluid
  • Makkeliik mee te nemen

Minpunten

• Geen equalizer in de app
  • Bas bijna niet te horen
  • Geen meeneem case

mavd 25-10-2023

Sony klein maar fijn speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Speraker is vrij makkelijk koppelen met appel Music maar met spotify was redelijk moeilijk , maar later genieten maar . Geluid is erg goed , ik gebruik hem bijna iedere dag . Geen spijt van Een min punt dat de speaker gaat niet automatch aan , iedere keer moet je toch de knopje aan drukken

o****************@y******** 25-10-2023
Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Het is een mooi design. Prima ontwerp wat je makkelijk overal neer kan zetten zonder dat het opvalt is en misstaat. Koppelen aan de telefoon bleek kinderlijk eenvoudig. Hij was al grotendeels opgeladen, dus uiteraard meteen uitgetest. Als je het kleine boxje ziet verwacht je niet dat er zo'n mooi en warm geluid uit komt. Verschillende muziek genres zijn al de revue gepasseerd en ze klinken allemaal even prima. Enige nadeel vind ik het super korte oplaadkabel (er is -zoals bij de meeste producten tegenwoordig - geen adapter mee geleverd), het werkt maar het had prettiger geweest als hij net iets langer was geweest. Hij is overigens zo opgeladen en gaat uren mee voordat hij weer in de oplader moet. Als je hem langere tijd niet gebruikt gaat hij zelf op standby. Jammer dat je hem niet remote ook weer aan kan zetten. Wel fijn dat je kan zien in de bluetooth verbinding wat het percentage van de batterij is. Ik ben er prima tevreden mee en raadt dit product zeker aan!
Lees minder

r**@r****** 24-10-2023

Overal mee naar toe hoor

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Deze compacte Sony speaker leek ons de ideale oplossing om muziek overal mee naar toe te kunnen nemen, en om dan meteen een spoler te geven, dat is het ook gebleken. De speaker gaat overal mee naar toe, op dit moment van schrijven staan hij ook aan op ons favoriete muziek kanaal, terwijl we in Frankrijk heerlijk buiten aan het genieten zijn bij onze camper op een steenworp afstand van een groot meer. We staan hier lekker alleen in de heerlijke zon te genieten van de omgeving, de muziek en ons kopje cappucino en thee. Vanaf het moment dat we hem binnen kregen hebben we hem getest tijdens het wandelen, op kantoor, in huis tijdens het koken, tijdens het werken in de tuin en nu dan op vakantie. De tonen zijn goed voor ons (we zijn geen audiophilen maar het klinkt zeker beter dan sommige andere klein formaat speakers die we hebben). De Bas klikt lekker uit de onderkant door en het ligt een beetje aan de oppervlakte waar hij op staat hoe dat klinkt en het volume is meer dan voldoende voor ons. Tuurlijk zijn er grotere speakers die meer volume en bas kunnen produceren maar dit kleine wonder heeft ons positief verrast. Hij gaat lekker lang mee op een volle batterij en je kunt bijhouden via je telefoon wat de status van de batterij is. De meldingen op de speaker zelf zijn subtiel maar duidelijk en storen mij in het geheel niet. De koppeling met de verschillende apparaten zoals telefoons en tablet was makkelijk te doen, de laptop had er zelfs geen probleem mee om hem te koppelen. Wel vreemd om naar een scherm te kijken tijdens een filmpje ofzo en dan links of rechts het geluid uit de speaker te horen komen. Maar dan wel voller geluid dan van onze laptop. Wat mij ook zeker verraste is dat ik hem ook als handsfree speaker kon gebruiken voor mijn telefoontjes, daar had ik eerder minder goede ervaring mee, maar nu was het goed geluid voor mij maar de andere kant hoorde me ook gewoon goed. Lekker meegenomen. We zijn er blij mee en zullen hem zeker nog vaak gebruiken.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Flink uithoudingsvermogen
  • Flink uithoudingsvermogen

Minpunten

• Nog niet ontdekt
  • Nog niets

EdgarB 23-10-2023

Mooie compacte speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Mooie compacte bluetooth speaker.
Zeer makkelijk in gebruik. Verbindt direct bij de eerste poging.
Het geluid is goed voor dit formaat. En als je gebeld wordt kan je via de speaker opnemen en het gesprek voeren. Erg handig.
De riem maakt het prettig om de speaker bij je te dragen en de accu gaat lang mee zodat de de hele dag muziek hebt.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Mooie vormgeving
  • Handig riempje

MR1962 20-10-2023

Degelijk, compact en super geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Fijne compacte speaker. Zeer eenvoudige installatie. Mooi geluid. Klein en overal gemakkelijk mee te nemen dankzij de polsband/ophanglus. Prijs kwaliteit dik ok!

Pluspunten

• Degelijk mooi design
  • Super geluid
  • Handige ophanglus

j**t@h**l.com 16-10-2023
Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Bij het openen van de doos was ik aangenaam verrast over het design van de speaker. Hij is klein, maar dat zegt niets over de kwaliteit van het geluid. Het volume had voor mij wat harder gemogen, maar het geluid wat eruit komt is echt mooi. Je hoort niet dat het uit zo'n kleine speaker komt. We gebruiken de speaker onder de overkapping, ideaal voor een achtergrondmuziekje tijdens een avond gezellig borrelen. Vanwege het compacte uiterlijk ook gemakkelijk overal op te hangen. Ik ben zeer tevreden!

e**s@g**l.com 13-10-2023

Aanrader mooi geluidje

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

mooie vormgeving, lichtgewicht, makkelijk te koppelen met bluetooth en een heel mooi geluidje.
Super! aanrader

Pluspunten

• lichtgewicht
  • eenvoudig installeren
  • mooi geluid
  • lichtgewicht
  • eenvoudig installeren
  • mooi geluid

s**1@g**x.de 13-10-2023
Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Voor het formaat heeft de speaker een zeer goed geluid. De plaatsing van de luidspreker functioneerd als een kleine subwoofer en dat us goed te horen. Genoeg bas in deze kleine speaker met een heldere klank.

melvinvL 12-10-2023

Goede compacte speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Lekkere compacte speaker met een degelijke bouwkwaliteit. Door zijn handzame formaat lekker mee te nemen en via de lus op verschillende manieren te bevestigen.

Op zoek naar een kleine draagzame speaker voor balkon en badkamer kwam ik op deze van Sony uit. Door mijn goede ervaring met een Sony koptelefoon was ik al enthousiast. Het geluid wat uit dit kleine ding komt is top, lekker helder en duidelijk. De bas is duidelijk aanwezig wat ik voor zo’n kleine speaker indrukwekkend vind. Voor mij soms iets te veel maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.

Mooi meegenomen is dat hij water en stof afstotend is. Door de geribbelde behuizing kan je hem ook goed en met grip vast blijven houden. Ik heb afgaande op de bouwkwaliteit tot nu toe goed vertrouwen dat hij lang mee zal gaan.

Pluspunten

• Compact
  • Helder geluid

Anouk 12-10-2023

Klein, maar fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Ik mocht deze speaker testen, en ben er erg verrast over! De speaker is klein, maar het geluid is toch van goede kwaliteit. Doordat de speaker stof- en waterbestendig is, kun je 'm overal mee naar toe nemen en zelfs ophangen aan het handige koord. Opladen is zó gebeurd via de USB-C kabel, en daarna gaat de speaker zo'n 16 uur mee.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Mooie kleuren
  • Lange batterijduur

rdam010 12-10-2023

Een mooie, kleine bluetooth speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Een mooie, kleine bluetooth speaker die een goed geluid naar voren brengt. Ik ben positief verrast door deze mooie bluetooth speaker van Sony. Ik was eerst bang dat het geluid zou tegenvallen omdat deze zo klein is, maar het geluid is juist erg goed!
Veel verschillende soorten muziek klinken erg mooi, alleen bij een live-set van een dj miste ik wat bas en daardoor klonk het wat raar.

Het aansluiten van de speaker ging helemaal makkelijk. Verbinden met bluetooth, accepteren en klaar.

De speaker voelt ook heel stevig aan. Daarnaast is de speaker mooi vormgegeven. Dat is ook niet onbelangrijk.

Een klein nadeel is dat er een erg korte oplaadkabel bij geleverd wordt. Anderzijds moet je tegenwoordig al blij zijn als er iets bij zit. Het gaat om een USB-C kabel. Gelukkig had ik nog een langere kabel thuis liggen dus ook dit is geen groot probleem.

Ze zeggen dat de speaker 16 uur mee gaat als deze volledig is opgeladen. Ik ben nu zo'n 12 uur aan het luisteren geweest en inderdaad nog niet leeg.

Mijn verwachtingen zijn overtroffen!

Pluspunten

• Mooi design, stevig
  • Goed geluid
  • Lange batterijduur
  • Mooi design, stevig
  • Goed geluid
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Korte oplaadkabel meegeleverd
  • Korte oplaadkabel meegeleverd

H**V@h**l.com 12-10-2023
Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Ontzettend verrast toen ik de box voor het eerst aanhad. Hoewel die vrij klein is en licht van gewicht komt er toch een prima geluid uit, met zelfs wat bass. Het verbinden ging ook gewoon soepel zo als je mag verwachten van een box die uitkomt in 2023. Daarnaast is het ook erg fijn dat hij kan worden opgeladen met een usb-c kabel.

justmegwenny 11-10-2023

Absolute aanrader

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

We hebben hier in huis best een aantal speakers (gehad). Dus we hebben best wat ervaring. Deze speaker bevalt enorm, hij koppelt makkelijk aan de telefoon. Het geluid is heel prettig. Je kan hem makkelijk ophangen en hij kan tegen een beetje water. Dus heel fijn om in de douche gebruiken. Kortom, enorm tevreden en zou hem zeker aanraden. Ow en hij is klein en fijn! En ik vind hem erg mooi!

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • Mooi & klein
  • Waterdicht
  • Goede geluidskwaliteit

M. Janssen 11-10-2023

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

De Sony XB100 is een uitstekende kleine blue-tooth box. De ingebruikname gaat heel makkelijk. Het opladen gaat ook lekker vlot en ik heb hem nu ongeveer 9 uur achter elkaar gebruikt zonder op te hoeven laden. Volgens Sony kan hij 16 uur gebruikt worden zonder op te laden. Wat gelijk opvalt is de lage bas, fantastisch geluid uit zo’n kleine box! Het geluid gaat ook echt rond, het komt niet maar uit 1 richting. Het bellen via deze box gaat ook makkelijk, er klinkt geen vervelende echo, wat andere handsfree apparaten vaak wel hebben. Het product is ook nog eens gemaakt van gerecyclede materialen. Ik heb gelezen dat ik hem ook buiten in de regen kan gebruiken, ik heb hem wel buiten in de tuin gebruikt, maar nog niet in de regen, dat is natuurlijk wel makkelijk als je bijvoorbeeld in het park zit met vrienden en een muziekje erbij wilt. Door het draagkoord is hij makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk meenemen
  • Niet duur

r**m@h**l.com 11-10-2023

Kleine speaker, groot geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Wat is dit een fijn product zeg! Ik luister erg veel muziek en deze speaker is een uitkomst. De geluidskwaliteit (vooral de bas) is voor een compacte speaker erg goed. Ondanks dat met de speaker verbindt via Bluetooth, hoor je dit niet af aan de geluidskwaliteit. Ik zit midden in een verhuizing en heb nog geen internet, daarnaast is er nog veel stof in het huis en is het vrij vochtig. Ik kan deze speaker echter met een gerust hart gebruiken. Ook vind ik het makkelijk om hem mee te nemen doordat die zo compact is en hij makkelijk ergens aan op te hangen is. Handsfree bellen via de speaker werkt ook goed. Het enige negatieve wat ik kan bedanken is dat de speaker niet geleverd wordt met iets van een beschermhoesje die je kan gebruiken als je de speker meeneemt voor onderweg. Al met al echt een goed product!

s**n@g**l.com 11-10-2023

goed muziek kwaliteit

Goed en stevig product.
Koppelen met de GSM gaat super makkelijk

Het geluid is diep en warm, ook als je het volume opschroeft blijft het lekker klinken.

Batterijduur is goed te noemen, opladen gaat middels de USB C aansluiting super makkelijk.

Pluspunten

• muziek kwaliteit
  • goed design

MvLN86 11-10-2023

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony SRS-XB100

Het is een kleine speaker, maar voor zijn grootte komt er goed geluid uit. Makkelijk te koppelen met mijn telefoon en ik kan hem ook toevoegen in de Sony app bij mijn andere apparaten. Ook het geluid bij bellen is prima, maar mijn voorkeur heeft toch gewoon via mijn telefoon of oortjes. Natuurlijk is de bass niet heel zwaar, maar dat kan ook niet. Gewoon voor een lekker muziekje of een podcast luisteren is hij prima. Makkelijk mee te nemen ook!

Pluspunten

• Klein en handzaam
  • Makkelijk te koppelen aan telefoon

Minpunten

• Geen sterke bas